026-34006067📞 09352356000📞

تابلو تصاویر شهدا

تابلو تصاویر شهدا

تابلو تصاویر شهدا

جزئیات

کشور ما جدا از مشكلات اقتصادي سياسي ، امروزه با مشکل بزرگي دست و پنجه نرم می کند که شاید کمتر نظامي با آنها درگیر باشد ؛ معضلي به نام شبيخون فرهنگي . تهاجم خزنده اي که بصورت همه جانبه ، ارکان اعتقادی و مذهبی مردم را بطور مستقیم هدف گرفته و از هیچ اقدامي در این راستا دریغ نمی نماید . این تهاجم که سابقه ای 35 ساله دارد اکنون وارد فاز جدیدی گردیده ( تحت عنوان دیپلماسی عمومی یا جنگ نرم ) که با یارگیری نفر به نفر در درون جامعه ، همفکر سازی و سربازپروری ، بدون هیچگونه دخالت نظامی ، سعی در مهار ایران، توسط سربازان پنهان خود در درون جامعه ( که همان استحاله شده های فکری می باشند ) می نماید که مقابله با این نوع تهاجم دیگر به تجهیزات نظامی و ادوات جنگی بستگی ندارد بلکه به عزم بسیار جدی مسئولین محترم ، ایده سازي و نوآوری های موثر فرهنگی وابسته است . عزمی که با حمایت مجدانه و همه جانبه و پیگیری های پیاپی اجین شده باشد . مقابله با جنگ نوين نيازمند ايده هاي نوين است

29 آبان 1397
امروز زنده نگه داشتن یاد شهدا ، کمتر از شهادت نیست 
(مقام معظم رهبری)
 
مقدمه
کشور ما جدا از مشكلات اقتصادي سياسي ، امروزه با مشکل بزرگي دست و پنجه نرم می کند که شاید کمتر نظامي با آنها درگیر باشد ؛ معضلي به نام شبيخون فرهنگي .
تهاجم خزنده اي که بصورت همه جانبه ، ارکان اعتقادی و مذهبی مردم را بطور مستقیم هدف گرفته و از هیچ اقدامي در این راستا دریغ نمی نماید . این تهاجم که سابقه ای 35 ساله دارد اکنون وارد فاز جدیدی گردیده ( تحت عنوان دیپلماسی عمومی یا جنگ نرم ) که با یارگیری نفر به نفر در درون جامعه ، همفکر سازی و سربازپروری ، بدون هیچگونه دخالت نظامی ، سعی در مهار ایران، توسط سربازان پنهان خود در درون جامعه ( که همان استحاله شده های فکری می باشند ) می نماید که مقابله با این نوع تهاجم دیگر به تجهیزات نظامی و ادوات جنگی بستگی ندارد بلکه به عزم بسیار جدی مسئولین محترم ، ایده سازي و نوآوری های موثر فرهنگی وابسته است . عزمی که با حمایت مجدانه و همه جانبه و پیگیری های پیاپی اجین شده باشد .
مقابله با جنگ نوين نيازمند ايده هاي نوين است
گاهی یک ایده ی نو یا یک طرح خلاقانه فرهنگی می تواند بار سالها برنامه ریزی را از جهت تاثیرات مثبت ، بدوش بکشد و تاثیرات عمیقی در جامعه بجای بگذارد .
با تامل در فرمایش رهبر انقلاب که در ابتدای این وجیزه آمده ، انتشار عطر جانفزای شهدای عزیز انقلاب ، زنده کردن یاد و خاطره ی آن اولیاء الهی ، یادآوری مجدد شخصیت هایی که برای اسلام ، جان و مالشان را در طبق اخلاص نهاده فدا کردند ، عين شهادت است و از شبهات را مرتفع در این زمانه حساس می تواند بسیاری از فضایل فراموش شده اخلاقی را در ضمیر ناخودآگاه مردم بالاخص جوانان كه هدف اصلي اين تهاجم هستند زنده گرداند .
این کانون بر اساس مبانی فوق ، پس از حدود 6 ماه آزمایش ، تحقیق و بررسی انواع چاپ های outdoor برای تابلوی تصاویر شهدا ، موفق به انجام نوعی چاپ کاملا بیرونی و مقاوم در برابر تغییرات و عوامل آسیب زای بیرونی نموده که دارای ویژگی های زیر است :
  1. جوهر استفاده شده در تابلوی شهید ، از بهترین نوع جوهر موجود در صنعت چاپ فضای باز بوده بصورتی که کاملا ضد خط و خش ( حتی با ابزارهای فلزی دم دستی همچون کلید ، چاقو و... ) بوده و چاپ بصورت مستقیم روی جسم خارجی انجام می شود و طریقه انجام آن به نحویست که چاپ به خورد بیس رفته و کاملا با آن عجین شده و قابل جداسازی نیست
  2. این چاپ در دومرحله در برابر اشعه خورشید که هر جوهری را بی رنگ می سازد مقاوم شده و کاملا دارای خاصیت آنتی یووی می باشد.
  3. جسمی که این چاپ روی آن قرار می گیرد ( بیس میزبان ) دارای ویژگی هایی است که در برابر انقباض و انبساط ناشی از تغییرات فصلی و دمایی مقاوم بوده و عکس را محافظت می نماید .
  4. مقاومت جوهر چاپ در برابر باران های اسیدی و همچنین حلال های اصلی رنگ یعنی تینر فوری ، این چاپ را متمایز و منحصر بفرد می سازد .
  5. این چاپ با وجود ویژگی های فوق ، تمام رنگی بوده و زیبایی یک چاپ تمام عیار را داراست .
  6. در صورت تمایل می توان اقداماتی انجام داد که تصویر چاپ شده ی عکس شهید ، بصورت شب تاب بوده و بدون هیچگونه نوری و فقط با انرژی خورشید که در روز دریافت کرده ، در شب نور بدهد و جلوه خاصی در مقابل انظار بینندگان به تماشا گزارد .
  7. از این طرح در همایش روسای محترم کمیسیون های فرهنگی شوراهای اسلامی کلانشهرهای و مراکز استانها که در کرمان خرداد 90 به ریاست سردار مرتضی طلایی (ریاست محترم کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) برگزار شد بعنوان یک طرح برگزیده در حوزه تابلوهای شهری تصاویر شهدا ، تقدیر ویژه شد .
کاربردها :
از این ویژگی های مطرح شده می توان در المانهای شهری به انحاء مختلف استفاده نمود که گوشه ای از آنها مطرح می شوند :
  1. نصب تابلوی تمثال شهدا در ابتدای معابر شهری : در این طرح که هم اکنون در برخی استانها من جمله استان البرز ، استان تهران ، استان یزد ،‌ استان همدان و ... توسط این کانون به اجرا در آمده و موجی از رضایتمندی و خرسندی اقشار مذهبی شهر بویژه خانواده معزز شهدا را در پی داشته و انعکاس رسانه ای پیدا کرده ، در ابتدای معابری که به نام شهدا مزین شده اند ، عکس همان شهید روی تابلویی شبیه تابلوی اسم کوچه ، همراه مشخصاتی از آن شهید بزرگوار ، نصب می گردد ( که البته می تواند در صورت امکان و بررسی شرایط شهری ، بصورت دیوارکوب ، روی دیوار ابتدای کوچه در یک قاب شکیل نصب شود) و اینکه عکس شهیدی که سالها کوچه به نامش بوده به ناگاه در جلوی چشمان هم محلی های خود ظاهر می شود و هر صبح و شام پیامش را منتقل می کند ، از نظر روانشناسی ، می تواند بالاترین تاثیرات معنوی و رفتاری را در مخاطبین آشنای خود بجا گزارد ؛ تاثیری که حتی شبهای خاطره و مراسمات بزرگداشت شهدا ، نمی تواند در پی داشته باشد .
  2. این عکس می تواند بصورت پازل روی سرامیک یا کاشی چاپ شده و بجای نقاشی دیواری های موجود در شهر که عموما بویژه در تصاویر چهره شهدا و بزرگان شهر، بعلت عدم تشابه نقاشی با تصویر اصلی ، مورد اعتراض بسیاری قرار می گیرد ، مورد استفاده قرار گرفته و یک کار تماشایی و زیبا با نور پردازی های ویژه و ماندگاری بالا ، به جا گزارد .
  3. اشراق می تواند این چاپ را در ساخت تابلوهای معرف بلوار نیز استفاده نماید که نیاز به طراحی سازه متناسب با شرایط هر شهر و منطقه می باشد
  4. این چاپ منحصر بفرد را می توان برای چاپ تابلوهای نقشه راهنمای شهری و نیز راهنمای پارک ها ، همچنین معرفی مناطق دیدنی و توریستی شهر و نصب در مناطق پر تردد ، استفاده کرد که جلوه بسیار زیبایی ایجاد می کند .
  5. در تابلوهای حاشیه اتوبان و وسط بزرگراه ها ، که به معرفی بزرگان شهر ، شهدای بزرگ شهر ، خوش آمد گویی به مسافران ، تابلوهای تفکیک مناطق و نواحی شهری ، المانها و نمادهای ورودی شهر ، یادمانهای زیر پلها و... تخصیص می یابد،  با کمی خلاقیت در طرح و شکل ، می توان به خوبی از این چاپ منحصر بفرد استفاده نمود .
  •  علاوه بر موارد فوق که در ارتباط با تصاویر شهدا می باشند ، کانون اشراق تولید کننده المانهای یادمان ، تابلو های میادین و بلوارها و ابتدای کوچه ها و... می باشد .
 
 
 

مقاله ها مرتبط